Kundeværktøjer er hjælpemidler til dig fra os.
Vi skal i forbindelse med vores arbejde bruge autorisation til:
SKAT borger hvor vi kan se dine samlede skatteoplysninger for året.
SKAT erhverv hvor vi kan se indberetning af moms, lønsum, selskabsskat m.m.
Kommunikation med skatteforvaltningen hvor vi har mulighed for at hjælpe dig ved at kontakte skatteforvaltningen i tilfælde af korrektioner eller spørgsmål til indberettede beløb.
E-indkomst hvor vi kan se indberetning af løn. Det er kun nødvendigt, hvis du har ansatte i virksomheden.
Det er ikke altid relevant med denne adgang, hvorfor vi nok skal spørge efter autorisation til e-indkomst, hvis vi har brug for det.
Denne side har til formål at guide dig igennem, så det bliver nemmere at give os de nødvendige adgange. Vi er selvfølgelig også klar på telefonen, hvis du skal bruge hjælp 🙂
Autorisation SKAT Borger
Log på SKAT.dk
Vælg Log på (øverst til højre) og derefter log på som borger
Vælg Profil
Vælg Giv adgang til rådgivere eller andre
Autorisation gives til cvr.nr. 25735560
Vælg Adgang til alle informationer
Husk at godkende, nederst i billedet 🙂
Autorisation SKAT erhverv
Log på SKAT erhverv med tast-selv-kode eller NemID
Vælg Profil- og kontaktoplysninger
Vælg Rettigheder til TastSelv
Vælg Autoriser revisor m.fl.
Indberetningsområderne vælges enkeltvis: Eksempelvis moms
Tryk herefter på den lille pil ved siden af feltet for at komme videre
Autorisation gives til cvr.nr. 25735560
Tryk herefter på den lille pil ved siden af feltet for at komme videre
Vælg Gem
Autorisation kommunikation med skatteforvaltningen
Denne adgang giver os mulighed for at hjælpe dig ved at kontakte skatteforvaltningen i tilfælde af korrektioner eller spørgsmål til indberettede beløb. Det kan eksempelvis være korrektion af lønsum, der er angivet forkert eller tilgodhavende på skattekontoen, der ikke er blevet udbetalt.
Du giver autorisation ved at gøre følgende:
• Log på SKAT erhverv
• Vælg Kontakt os
• Vælg: ”Hvis det er første gang, du skal skrive til os, skal du tilmelde virksomheden kontakt med os her”
• Der kommer en oversigt frem på skærmen. Her trykker du på: Kontakt med skatteforvaltningen
• Indtast dit navn og din e-mail i kontaktoplysninger
• Vælg godkend
• Vælg forside nederst til højre
Nu kan du i oversigten se, at der er kryds i ”ja” ud for indberetningsområdet: Kontakt med skatteforvaltningen.
Så har du gjort den første del korrekt.
Når din virksomhed er tilmeldt kontakt med skatteforvaltningen, så skal du give os adgang til det.
Det gør du sådan her:
• Vælg Profil- og kontaktoplysninger
• Vælg Rettigheder til TastSelv
• Vælg Autoriser revisor m.fl.
• Vælg Kontakt med skatteforvaltningen i rullemenuen
• Tryk på den lille pil ved siden af feltet
• Indtast cvr.nr.: 25735560
• Vælg forside nederst til højre
• Tryk på den næste lille pil
• Vælg Gem
Autorisation e-indkomst
Det er ikke altid relevant med denne adgang, hvorfor vi nok skal spørge efter autorisation til e-indkomst, hvis vi har brug for det.
Hvis virksomheden har lønninger, kan der også gives autorisation i eIndkomst (se nedenfor omkring tilmelding):
• Log på SKAT erhverv
• Vælg Ansatte
• Vælg indberet til eIndkomst eller LetLøn
• Vælg Autoriser revisor m.fl. til indberetning
• Vælg Indberetning til/forespørgsel på eIndkomst/LetLøn
• Sæt kryds i: “Ønsker at tilmelde”
• Godkend
Autorisation i eIndkomst er dog kun mulig såfremt virksomheden selv er tilmeldt indberetning i eIndkomst.
Tilmelding foretages således:
• Vælg Ansatte
• Vælg indberet til eIndkomst eller LetLøn
• Sæt flueben i Indberetning til/forespørgsel på eIndkomst/LetLøn
Ønsker du mere information omkring produktet eller support?
Isabella Lengte
Revisor, HD(R)
il@woiremose.dk
M: 38 32 05 12